19 maj 2010

Varmt

Nu börjar det äntligen bli lite varmt ute. Är ju ingen direkt sol, men varmt är det iallfall
Jag kollade ut i morse o då såg det så kallt ut tyckte jag.
Så jag klädde på både mej o barnen massa kläder o sen när vi kom ut var det värsta bastun,
så det var bara att klä av sej lite igen.

Idag har jag vart på bvc med Isac för kontroll. Dom tyckte han såg väldigt välmående ut
Det är ju sånt en mamma älskar att höra=)
Nu väger han 5879 g o är 58 cm lång. Så växt det har han!
Ligger till o med lite över kurvan på vikten. Skönt att veta att han får i sej det han behöver.
Men "matvraket" har faktiskt lugnat ner sej lite nu=)
Nu kan det gå ett par timmar mellan amningarna *skööönt*
Innan kändes det ju som om han satt fast vid bröstet hehe

För varje dag som går så tycker jag han blir mer o mer social.
Nu får man leendet o massa glada ljud hela tiden nästan=)

Dagarna sen jag skrev sist har inte vart så där jättekul precis.
Det enda som har vart kul var Richards 30 år kalas.
Annars så har jag bara vart sjuk.
Maginfluensa. Det värsta som finns (tycker jag)
Men nu är jag frisk o på g igen=)

Annars har det inte hänt så mycket.
Jag har fått en ny liten älskling..hehe.. en skitsnygg turkos plattång.
Beställde den över nätet förra veckan o den kom igår *love it*

Måste berätta en rolig grej som hände för ett tag sen..
Vi hade lite brottom till dagis o så jag slängde på Nova en tröja lite snabbt som det var knappar där fram.
Jag knäppte den fort o sen började jag ta på mej mina skor.
Då börjar hon skratta o sa Men mamma titta
Hon pekade på tröjan men jag fattade inte alls vad hon menade.
Hon fortsatte att tjata på mej om tröjan o tredje gången jag tittade märkte jag att jag knäppt en liten knapp fel
Det är ju ingen stor grej egentligen men hon förvånade mej bara.
Att en sån liten gosunge ser ett sånt litet fel när inte ens jag gör det=)
Dom är smarta dom små barnen!

Nehep nu ska jag kika vidare lite på nätet sen börjar Greys!!

Ha det gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar