20 maj 2010

Rubrik?=)

Idag har det vart riktigt varmt!
Jag nästan skämdes när jag kom till dagis med Nova idag.
Hade ju tagit på både henne o Isac en massa kläder igen..vill ju inte ha sjuka barn igen.
Men jag kände ju själv att dom var för varmt klädda o när vi kom till dagis så sprang alla barnen omkring ute utan varken jackor eller mössor=)

Nova var så söt. I vanliga fall brukar hon bara säga hejhej mamma och sen springa iväg till sina kompisar så fort vi kommit innanför grinden.
Men idag gick hon jämte mej o höll mej i handen o följde med mej in. Sen stod jag o pratade med en där o då satte hon sej vid mina fötter!
Vet inte vad det var med sötnöten hon kanske fortfarande var trött.
Fick väcka henne vid 11 för att vi skulle hinna till dagis..
Så här lät det:
-Ääälskling nu får du vakna vi ska till dagis!!
- Nej Nova trött
- Men du ska ju gå o leka med barnen
- Neej Nova nana
- Men gumman du ska.(blev avbruten)
- NEEEEJJJ mamma. Nova nana Ajaj mamma

Kan man annat än att skratta åt henne!
Till slut gick jag in till henne och hon tittade surt på mej o frågade efter Isac (Icha som hon säger)
O jag sa att han var i köket o då fick hon helt plötsligt väldigt brottom upp=)

Idag hade jag tänkt att ta en lååång promenad min lillplutten.
Men han var så gosig o kelsjuk så vi har stannat hemma istället och nu är det snart dax att hämta prinsessan och åka o hälsa på mamma och hennes kompis Anneli!

Medans Isac sov så passade jag på att beställa lite kläder till barnen igen.
Jag tyckte dom behövde lite mer sommarkläder=)
Det är ju så roligt att köpa till barnen!!
Men det fanns inte så mycket snyggt i Isacs storlek just nu tyvärr, men han fick
3 t-shirt, en turkos med tryck, en gul och en brun. Och ett par shorts
Nova fick 3 klänningar, en lila kjol, ett par rosa shorts, 2 leggins och 2 toppar

Nä nu ska jag sluta tjata om kläder och gå o göra lite nytta=)
Tjaoo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar