16 januari 2011

Barnen

På tisdag blir min lilla prins redan 10 månader!
Tiden har gått så otroligt fort och han är så duktig!
Han går/springer för fullt helt själv
Han har fått 6 tänder (som han älskar att bitas med)
Han kan säga mamma, pappa, nej, haha och
jag tyckte han sa Nova igår
Annars pratar han väldigt mycket på sitt språk
Han har humör precis som sin syster och
vill gärna bestämma ALLT själv
Får han inte som han vill blir det ett j*kla liv:)
Han älskar mat! Men han vill helst inte sitta i matstolen
Det har han inte tid med,
det finns ju så mycket annat att göra
Helst vill han sitta eller stå under bordet och äta,
men det går ju inte mamma med på!
Han är galen i sin syster och hon är galen i honom

Nova min prinsessa
börjar bli en stor flicka nu
Hon går på pottan både hemma och på dagis, för det mesta
Hon har också dissat spjälsängen
och sover i en växasäng.. Vilket hon älskar!
Nova har börjat visa ett stort intresse för kläder
(vilket mamma älskar)
Helst vill hon välja själv vad hon ska ha på sej
Ibland blir det perfekt, och ibland lite fel
Det ska vara Hello Kitty och rosa om hon får bestämma!
Helst ska allt hon har vara rosa,
vilket är lite synd för mamma har börjat älska lila
Det finns nästan ingenting hon säger som jag inte förstår!
Hon pratar låånga meningar och
skulle någon inte förstå så gör hon allt för att göra sej förstådd
Gosungen älskar att laga mat..
Nästan varje gång jag lagar mat så står min lilla hjälpreda
redo jämte mej med stekspaden i högsta hugg!
Och duktig det är hon!

1 kommentar: