22 februari 2011

Hit och dit

Nova har skaffat sej en låtsaskompis
Vad jag har fått reda på är det en "han" som är väldigt busig
Men han heter olika från varje gång jag fråga
Just nu heter han Richard (inte pappa)
Jag frågade om det var pappa
men det var det inte för han var liten denna Richard
Innan dess hette han vovvo
Ja..barn och deras påhitt:)
Själv hade jag en "låtsas kompis" som hette Komba
När jag var liten
Jag minns faktiskt honom riktigt väl än idag
Hur han såg ut och hur han uppförde sej
Han var verkligen bråkig denna Komba..
Varje gång det hände något som inte
fick hända så var det Kombas fel..
Jag tyckte det var jättebra för då slapp jag ta skulden
Synd bara att mamma & pappa inte
förstod att han faktiskt existerade :)

Isac är fortfarande ganska kass i magen
men mycket piggare än de andra dagarna
Han är som vanligt igen
Busar, pratar och gör hyss

Med mej vet jag inte var det var igår
Trodde jag hade fått skiten, men var tydligen inte det
Nu ska vi bygga kojja här innan Ricky kommer hem
Han slutar vid tolv idag, för jag ska iväg på hemligt uppdrag:)

1 kommentar: