16 februari 2011

Lilla Lördag!


Första inlägget idag då..
Jag som tyckte jag var så duktig igår med mina 6 inlägg:)
Men det blir ju som det blir

Idag vaknade jag tidigt och jag var jättesur
för jag ville verkligen somna om men det gick inte
Barnen sov fortfarande så man ville ju passa på
Men icke sa Nicke så jag gick upp och gjorde frukost istället
Efter en halvtimme ungefär hörde jag
Isac i sitt rum som ropade på mej
Strax efter det tittade en sömnig liten tjej in i köket
och frågade när Alicia kommer
Hon är så söt, hon tycker så mycket om bebisar
Och det ska pussas och fixas fram grejer till dom

Jossan och Alicia kom framåt halv elva tiden och
då bjöds det på kladdkaka med vit choklad
Så gott, fast vi ska egentligen inte äta sånt så det var dumt av mej
Nästa gång blir det fruktsallad istället

Jag har blivit rätt dålig de senaste dagarna
och syndat lite väl mycket
Så nu får jag faktiskt ta och skärpa till mej igen
Livet har sina goda stunder säger man ju:)

Nu ska jag ta tag i tvätthögen som ligger och väntar
medans mina härliga ungar leker så snällt
Sen blir det att börja med middagen
Oxfile´potatisgratäng och bearnaisesås står det på menyn idag
Fast blir sallad istället för potatisgratängen för mej eftersom jag åt kladdkaka
Buhää:)

Herregud vad vi äter bearnaisesås här hemma nu
för tiden kom jag att tänka på nu
Kanske dags att byta någon gång!?
Men det är ju så gott:)

2 kommentarer:

  1. oxfile´igen.mnums mums. ja som alltid brukar dyka upp när ni äter att ja alltid ska missa oxfilen´konstigt. får nog komma lite oftare. puss

    SvaraRadera
  2. Oxfile´är ju bland det bästa som finns ju:)

    SvaraRadera