18 augusti 2011

Snart helg


Jag älskar verkligen den här perioden Isac är i nu
Han lär sig nya ord hela tiden, de nya orden som kommit denna veckan är:
Ragga(agga) Välling (älling) Plopp (plopp) Puss (pjuss) Mormor (måma) Tyst (yschst)
Bada (abda)
Ja de var väl de jag kom ihåg, men är säkert fler.
Det är så kul när det kommer så mycket nytt så fort.
Det är nog två ord per dag som kommer nu!

Nu har vi nyss ätit kvällsmat här hemma, blev lite sent idag men vi hade inte tid förstår ni
Det är roligare att busa:)
Min kvällsmat blev hallon, jordgubbar, vattenmelon, avokado med keso och lite parannötter
Mätt som en galning blev jag.
Ungarna fick frukter, blåbärskräm och en macka.
Jag har bannlyst massa socker för ungarna nu.
Nova ber aldrig om godis, hon vill ha frukt!
Massor av frukt och olika sorter.
O jag har ju heller aldrig köpt lördagsgodis till henne.
Utan hon har fått godis vid speciella tillfällen.
Isac han leker bara med det, så han bryr sig inte heller
Och det känns så underbart,
för jag vill inte vara en mamma som proppar i mina barn en massa godis.
Visst dom är inte feta, men det dom äter nu ligger till grund hur deras tänder och kroppar kommer bli när de blir äldre.

Nu ska jag ta en varm lång dusch sen blir det filmmys med älsklingen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar